Treviso!

3 augustus 2021 - Treviso, Italië

Vandaag gingen we van fris en nat naar zomers warm én we lieten het tweetalige van Zuid-Tirol achter ons. Vanaf nu kunnen we dus niet meer naar de Duitse teksten kijken 🥲.

De reis duurde zo'n 3 uur en verliep goed. Google maps stuurde ons richting Modena (ten westen van hier) wat mij even in verwarring bracht maar gelukkig bleek dat toch te kloppen. Onderweg even gestopt voor een kop koffie in een dorpje waar de weg dwars doorheen liep:

Screenshot_2021-08-02-19-04-02-624_com.google.android.apps.mapsIMG_20210803_131514, maar waar ze ook op de rivier konden raften!

IMG_20210803_132314.

Toen in Treviso even 'fingers crossed', zou er een plekje zijn op de camperplaats in het centrum?

IMG_20210803_144932Gelukkig wel 😅!

's Middags al naar het centrum gewandeld en daar wat rondgekeken, het is hier zomers warm, 30 graden en zonnig. Tijd voor korte broek en zomerjurkje dus!

IMG_20210803_152212.

Jelle maakt afspraken met Allesandro, die anderhalf jaar geleden bij ons heeft gelogeerd toen hij met een scholenuitwiselling in Sint-Michielsgestel was. Hij wordt vanavond opgehaald en blijft slapen, en morgen komen ze Lonneke ophalen en gaan zij met z'n drieën op stap.

Wij waren vanavond dus met z'n drieën en hebben op advies van Allesandro's vader heerlijk gegeten bij Osteria Arman; echt Italiaanse sfeer en Italiaanse gerechten. Morgen blijven we hier staan; geen voorzieningen behalve een waterkraan, maar rustig genoeg en vlakbij het centrum!

1. Tjitske:
    3 augustus 2021
    Ciao bella famiglia miei ❤️ heerlijk zo jullie reis, geniet lekker van dit prachtige land 🇮🇹
  2. Trix Ypinga:
    3 augustus 2021
    Leuk dat Jelle zijn uitwisselingsvriend ook in zijn eigen land kon ontmoeten en Lonneke morgen ook mee op stap gaat: veel plezier hoor. Allemaal een fijne dag en voor straks welterusten😴
  3. O-Pa Jan JK:
    4 augustus 2021
    Van dene parking naar dandre.
    t wordt tijd voor zon en zee,
    En n echte camping ⛺️
  4. Cor:
    4 augustus 2021
    Een kraan? Die hebben we hier niet.