Champagnole

17 augustus 2021 - Champagnole, Frankrijk

De temperatuur is spectaculair gedaald vannacht, van 30-32° overdag naar 18-20° !

We hebben een rustig dagje op de camping gehad. Monique is met Lonneke naar de grote Leclerq in het stadje gewandeld, Jelle was in of nabij het WiFi hok en ik ben 's middags een rondje gaan fietsen. Ik had via de website van routeyou.nl een ronde gevonden en vertrok in m'n korte broek en T-shirt. 5 minuten later was ik weer terug op de camping... ander shirt aan, met lange mouwen, kort shirt eroverheen en voor de zekerheid mijn regenjas mee tegen koude wind en eventuele regen.

En ook hier was het weer prachtig fietsen. Bergaf, maar niet te steil, zodat ik weinig hoefde te remmen. Bergop, ook te doen, zeker met m'n electrische ondersteuning 🙂. Onderweg heb dinosaurus sporen gezien, mooie uitzichten, uitgerust in het bos, appeltje gegeten.

Ergens bij weilanden zag ik een grote roofvogel en ik dacht meteen "Wauw!". En dat klopte, het was een wouw, herkenbaar aan de brede gevorkte staart. Het is me niet gelukt om 'm goed op de foto te krijgen, maar de herinnering, die heb ik.

Na ruim 2 uur fietsen was ik weer in Champagnole en precies in de straat richting de camping hield de elektrische ondersteuning ermee op... Hij had nog 6% volgens de display maar kennelijk was het voltage te laag geworden. Geen probleem, dat laatste stukje kon ik wel zelf fietsen 😃. Overigens; ik zorgde ervoor dat ik deze tocht heel veel zelf moest fietsen, omdat ik het daardoor lekker warm kreeg. Dus bergop ondersteuning omlaag, flink toeren maken en daardoor samen met de e-motor in een leuk tempo naar boven.

Op de camping gauw warme kleren aangetrokken en even later de barbecue aangestoken; heerlijk rundvlees gebakken en daarna nog worstjes, met whisky saus natuurlijk.

De karaoke hebben wij heel even bezocht maar toch niet meegedaan. Lonneke is wel de hele avond gebleven maar treuzelde te lang toen zij en haar Belgische zangvriendin aan de beurt waren, zodat hun beurt voorbij ging. En Jelle? Die was weer bij het WiFi hok, oa. om zijn vriendinnetje Sigrid te kunnen bellen, die inmiddels ook in Frankrijk op vakantie is.

1. Monique:
    17 augustus 2021
    Samen met Lonneke en Jelle naar de supermarkt gelopen en ons verbaasd over zoveel achterstallig onderhoud aan huizen, straten, hekken, etc. Tja, Gestel gewend hè. :-)
    De supermarkt was weer super. Je kunt er echt álles kopen.