Van de Jura naar de Elzas

17 augustus 2021 - Kaysersberg, Frankrijk

Vandaag weer op pad, verder richting Nederland. Geen spoed deze keer, dus rustig uitslapen, ontbijten, opruimen, tanks vullen en legen en ... Op pad. We hadden iets van 3,5 uur reistijd voor de boeg, maar eerst zijn we bij de inmiddels bekende Leclerc langsgaan om voorraden in te slaan, zodat we onze laatste 2 dagen voor onszelf konden zorgen.

Het rijden door Frankrijk is anders. De straten zijn vaak van goede kwaliteit, behalve ín de dorpen, de wegen zijn wat breder, de bochten wat ruimer. Dacht ik in Italië nog wel eens dat onze camper toch eigenlijk te groot was, hier voelde ik me prima op m'n gemak, hoog gezeten in de bestuurdersstoel. We reden ca. 2 uur en zijn toen ergens gestopt voor lunch en koffie. Dan is zo'n camperplaats ideaal, want je hebt alles bij je, gekoeld indien nodig, en je hoeft het ook niet uit te pakken zoals bij de vouwwagen. Gevoed en gelaaft gingen we weer verder en langzaamaan komen de heuvels van de Vogezen in beeld. Wij laten die links liggen deze keer, want ons doel is ligt in de Elzas, net tussen de Vogezen en de grens met Duitsland. Tegen half 5 waren we er, op de camperplaats in Kayserberg, en we zijn meter het stadje gaan bewonderen. Mooi plaatsje, erg toeristisch maar voor even best leuk:

IMG_20210817_180542IMG_20210817_173856

In het centrum zijn we gauw gaan zitten voor een crêpe sucré en een glaasje Crémant bubbelwijn, maar dat kon pas toen we 3 internationale corona codes hadden laten zien. Voor de eerste keer deze vakantie!

En wat doe je in een toeristenplaatsje? Ik ga dan op zoek naar afwijkende plaatjes, zoals

IMG_20210817_174101 (gekke neus?).

In de camper lekker gegeten (kip met rijst en kerrie), spelletjes gedaan (oa. kruiswoordpuzzels) en nog een nachtfoto gemaakt:

IMG_20210817_224721

Morgen naar Duitsland!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Trix Ypinga:
    18 augustus 2021
    Nog een fijne dag Hielke en een goede verdere terugreis naar huis.
  2. Tjalling:
    18 augustus 2021
    Wat ‘grappig’ om te lezen mbt die corona codes, deze hebben we al >10x moeten laten zien, zelfs voor het huren van een Peddle board 🙄