Naar Duitsland

18 augustus 2021 - Mainz, Duitsland

We waren sowieso al van plan om via Duitsland naar Nederland te rijden, omdat we daarmee mogelijk gedoe met corona testen zouden voorkomen. Eerst leek het erop dat we dan in één keer door zouden moeten rijden, omdat Nederlanders niet heel welkom waren in Duitsland; je moest tot voor kort in quarantaine. Dat bleek echter in de afgelopen weken te zijn afgeschaft dus we mochten nu ook weer in Duitsland overnachten. En dat doen we nu dus.

Vanochtend wakker geworden van enthousiaste Duitsers onder ons slaapkoofraam. Opgestaan en voor het eerst deze vakantie ben ik brood gaan halen; alle andere keren heeft Monique dat gedaan. Na het ontbijt op weg, naar Mainz, mooi halverwege de route naar Cuijk waar we Charlie donderdag op willen gaan halen. De reis verloopt rustig en de camper is in z'n element; in een aardig tempo over de autoweg of snelweg. Het tweede stuk rijdt Monique en zij wordt door de navigatie echt door de woonbuurten van Mainz geleid, inclusief obstakels, haakse bochtjes enz.

Maar natuurlijk komen we uiteindelijk netjes op de camperplaats aan, waar we door de beheerder naar onze plek geloodst worden ("Ja, komm noch was nach vorne, biss mein Bauch", en dat was inderdaad een indrukwekkende buik 🙂). We gaan de stad verkennen:

IMG_20210818_181446

IMG_20210818_181648

En natuurlijk strijken we ook neer op een terrasje om wat te eten en te drinken. Met dit keer uitzicht op een mooi pleintje met een bijzondere 'fontein';

IMG_20210818_173511

IMG_20210818_203656

En de stemming is nog steeds prima;

IMG_20210818_172630

Nu nog wat puzzelen en dan morgen door naar Nederland. In Cuijk bij Jan en Cobi langs om Charlie op te halen, in Gestel de camper goed leegmaken en daarna de veger er doorheen en dan vrijdagochtend richting Sittard om 'm om te ruilen voor onze e-Golf.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Cor:
    18 augustus 2021
    Tjonge jonge dat is vlug gegaan. We zullen jullie avonturen missen.