Onderweg naar het westen

12 augustus 2021 - Porlezza, Italië

Vandaag wilden we meters maken, dus niet te laat op, wassen, eten en weg. We wilden naar een van de meren van Italië en Monique had een hele leuke camping gevonden aan het Lago di Piano, Camping Ranocchio, vlakbij het Como-meer. Ze kreeg op haar mailtje een leuke reactie "kom maar dan zoeken we samen een mooi plekje uit" of iets dergelijks dus we hadden er zin in. Het was nog best een eind rijden, bijna 400 km, 4,5 uur rijden volgens de navigatie maar die vergeet nog wel eens dat wij niet met 130 kmu over de Autostrada racen/ wij zitten met de camper eerder tussen de 90 en de 100 kmu. Het was warm, dus allebei de zijramen open want de camper heeft geen airco voorin 😅, en gestaag tikten de kilometers weg. Bij het Como meer werd het goed druk maar gelukkig was het uitzicht regelmatig adembenemend; echt mooi daar.

En ondertussen had ik geen goed gevoel bij onze Camping Ranocchio. Hoe kunnen zij in het hoogseizoen nou zo'n bericht aan Monique sturen terwijl het overal in Italië hartstikke druk is 😳? En toen Monique in reactie daarop mailde dat we een dag eerder zouden komen, toen kreeg ze geen antwoord, ook niet na 3 extra pogingen, per mail, Facebook, sms...

En ja hoor, de camping zat vol. Heel erg vol zelfs. Als u contact heeft gehad, dan heeft u een coupon ontvangen, zeiden ze. Ja, dat stond wel in hun antwoord, maar daar zat niks bij. En ook daar had Monique nog extra eens over gemaild (ik heb de toegezegde coupon nog niet ontvangen).

Goed, we konden terecht bij de buren. Tsjokvol, maar ook aan het water, en dat was heerlijk na zo'n dag autorijden zonder airco. En het avondeten was ook heerlijk (haha, ik heb ook eens een keer gekookt).

IMG_20210811_212323

Lago di Piano

Maar die camping business, dat is een raar wereldje. Camping Ranocchio blijkt camping van het jaar 2021 te zijn in de categorie Charmecampings, zo ontdekten we later. En ook andere mensen hadden onze ervaring, zo lezen we op internet... Tja, ze kunnen zich nu veel veroorloven, nu ze die titel van de ANWB gewonnen hebben.

O ja, ook best een leuk zakcentje, zo'n camping. 200 plaatsen, ca 50 euro per plaats, da's dus 10000 euro per dag... En zeker dit jaar zitten ze waarschijnlijk elke dag vol in het hoogseizoen, dus 60 dagen=600000 euro, 0,6 miljoen. 😎

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Trix Ypinga:
    12 augustus 2021
    Dat was dus een beetje een teleurstellende ervaring. Maar het meer maakt alles weer goed, begrijp ik😇
  2. Tjitske:
    12 augustus 2021
    Wij stonden in 2019 in Dongo op camping Magic Lake, relaxed, aan het meer, netjes. Misschien idee voor jullie?
  3. Hielke:
    12 augustus 2021
    Dat is hier 21km vandaan! Morgen vertrekken wij weer naar het westen, richting Aosta, dichtbij de Mont Blanctunnel.