In de bergen

8 augustus 2021 - Cortina d'Ampezzo, Italië

Hier zit ik dan, op de camping in de bergen, net buiten Cortina d'Ampezzo. Het is nu nog 18°, maar dat zakt vannacht nog tot zo'n 11°. En eigenlijk kijken wij daar best naar uit, want in de afgelopen nachten hebben we óp onze lakens geslapen, omdat het te benauwd was om eronder te gaan liggen.

Vanochtend verliep voorspoedig; om 20 over 10 stonden we bij de vuilwaterlosplaats waar we aan de praat kwamen met een Zweeds stel die inderdaad uit Zweden waren komen rijden, op weg waren naar Spanje om na een week daar weer terug naar Zweden te rijden. Zweden kijken niet op een kilometertje meer...

Monique reed het eerste stuk en merkt na een tijdje op dat zij zich niet kan voorstellen dat we binnenkort in de bergen zouden rijden, zo vlak was het daar. Nog geen kwartier later doemen de bergen in de verte op, en nog even later rijden we omhoog. Inmiddels met mij aan het stuur, ik ben immers gek op kleine dorpjes, smalle doorgangen en steile hellingen 😅.

De camping die we op het oog hadden zei per mail al dat ze geen reserveringen meer deden, maar dat we om 13 uur aan de poort moesten staan; misschien was er dan wel een plaats vrijgekomen. Helaas; wij stonden er om 13:06, maar alles was vol. Nu staan we bij de overburen, met hetzelfde mooie uitzicht maar met waarschijnlijk meer Italianen om ons heen. Deze camping Cortina staat vol met seizoensplaatsen, en de mensen hier bouwen in plaats van een voortent hele fraaie constructies van hout tegen hun caravans aan:

IMG_20210808_195207

En deze caravans zien er nog best goed uit; de meeste staan onder de naaldbomen en zitten daardoor onder de naaldbomentroep... Het is een gezellige boel hoor, geen harde muziek of zo maar veel mensen die staan te kletsen enz.

IMG_20210808_195305

En wij? Wij deden het verder rustig aan. Jelle gaat op zoek naar een sterk WiFi signaal en komt na uren terug; hij heeft vrienden gemaakt en volleybal gespeeld. Lonneke gaat liggen lezen en Monique na een tijdje ook. Ik zit buiten in de zon met m'n mobiel (morgen benik rechts rood en links niet) en zoek uit hoe andere mensen zelf een camper hebben gebouwd...

Net na de vaat heb ik gauw nog wat plaatjes geschoten om jullie te laten hoe mooi het hier is (even inzoomen om die rotsen echt goed te kunnen zien):

IMG_20210808_194929

IMG_20210808_195004IMG_20210808_195254

IMG_20210808_195141

Morgen gaan we wandelen, met de kabelbaan omhoog en dan naar de hut die is genoemd naar een van de topfilms van Sylvester Stallone: Cliffhanger (daar in de buurt opgenomen!).

1. Anja:
    8 augustus 2021
    Wat een verhaal. Leuk hè, mensen ontmoeten en hun manier van reizen en 'bouwen' in je opnemen. Een mooie stek hoor, hopelijk een goede nachtrust en morgen fris weer op. Welterusten
  2. Cor:
    8 augustus 2021
    Wel mooi daar. Maar 340 plekken dat is wel wat meer dan hier. Onze camperplek heeft maar 2 plekken.
  3. Hielke:
    10 augustus 2021
    Ik heb geluisterd Cor, wij staan nu ook met 1 andere camper...!
  4. Trix Ypinga:
    9 augustus 2021
    Jullie zijn echt heerlijk bezig hè. Prachtig, die foto's van de bergen.
    Succes morgen met klimmen en genietse🥰😘