Nog een dagje Venetië

6 augustus 2021 - Venetië, Italië

Gisteren was het laat geworden dus vandaag begon ook wat later. Monique is meestal als eerste op en zij gaat dan op zoek naar een bakker (in dit geval broodjes van de camping winkel). Lekker ontbijten en daarna eigenlijk heel lang niks... Of is het energie opsparen voor onze tocht naar Venetië? Rond 4 uur kleden we ons om en vertrekken we weer, van de camping naar de bus, met de bus naar Venetië en daar met de vaporetto, de waterbus, buitenom naar het San Marco plein:

IMG-20210805-WA0054

Heel anders dan gisteravond, drukker maar nog steeds niet druk én droog deze keer. Vanaf het plein gaan we naar de "PC Hooftstraat van Venetië", zo weet Jelle ons te vertellen, waar we inderdaad de YSL, LV, D&G winkels en nog veel meer vinden. Niks gekocht...

Tja, en dan verder gewoon slenteren, rondkijken, een beetje een route volgen om ooit bij de Rialto brug uit te komen en onderweg plaatjes schieten:

IMG_20210806_181218

IMG_20210806_181752

Op een terrasje gegeten, op een pleintje met een vismarkt (maar wij zaten bovenwinds): spaghetti met schelpjes, lasagne, spaghetti carbonara. En weer verder door deze stad vol weggetjes, gangetjes, poortjes en pleinen

IMG_20210806_182334

Gezellig, met z'n 4'n

IMG_20210806_182647

Onderweg kwam ik nog een aardige Venetiaanse tegen:

IMG_20210806_185549

Eenmaal terug op het Piazzale Roma stond onze bus al klaar. Da's mooi, maar dat betekent wel dat 'ie al best vol zat

IMG_20210806_210938

Dankzij de mondkapjes houden we covid buiten de deur...

Morgen onze laatste dag hier; dan gaan we 2 of 3 eilanden rondom Venetië bezoeken. Met de boot natuurlijk!

1. Monique:
    6 augustus 2021
    Heerlijk hier!! Het eten is ook zo lekker!
  2. Trix Ypinga:
    7 augustus 2021
    Mooi, Venetië, ja dat is echt genieten!
    De eilanden zijn ook mooi, met in Murano prachtig glaswerk en op een van de andere eilanden kun je helemaal naar de andere kant van het eiland naar een van de wereldzeeën. Veel plezier!
  3. Hielke:
    7 augustus 2021
    Ja, volgens mij zijn wij daar nu, Lido de Venezia. We gaan zo de zee in, waar je in de verte grote zeeschepen kunt zien liggen.
  4. Cor:
    7 augustus 2021
    Hebben jullie eigenlijk een plan?