Hoe we bijna niet konden vertrekken...

30 juli 2021 - Sint-Michielsgestel, Nederland

Zo, dat was even spannend! Ik ben even beneden om te eten (vandaag was mijn laatste werkdag) en Monique vraagt waar mijn paspoort is. "Eh, gewoon bij de andere?". Nee, daar lag hij dus niet. Waar dan wel? Ik had 'm meegenomen op de motortrip met Cor, 3 weken geleden, maar volgens mij ook weer gewoon mee naar huis genomen. Waar kan hij zijn?!

Wij zoeken, en zoeken, en zoeken, en na een tijd ging ik toch maar eens kijken hoe snel ik een noodpaspoort zou kunnen regelen. Niet snel dus want tussen 29/7 en 2/8 konden er geen paspoorten afgegeven worden ivm de overgang naar een nieuw systeem... Dat betekende dat we pas rond 3 of 4 augustus naar het buitenland zouden kunnen vertrekken!

Ik ben het net aan mijn collega aan het vertellen die vroeg of ik al bijna klaar was voor m'n vakantie en ineens komt Lonneke mijn werkhok binnen gestormd: Tadaaa 🎉💐🦸‍♂️! Toen Monique vertelde wat er aan de hand was ging zij meteen in de kast zoeken, één niveau lager, want zo had zij een paar weken geleden ook iets van zichzelf teruggevonden. En ja hoor, daar lag mijn paspoort...!

En dus kunnen we morgen toch vertrekken, gelukkig. In Oostenrijk gaat het enorm regenen dus we kijken nu of we toch door kunnen rijden naar Italië; we hebben eigenlijk wel genoeg regen gezien in de afgelopen weken. Maar het gaat in ieder geval toch door, en dat is een hele opluchting!

1. Trix Ypinga:
    30 juli 2021
    Nou, dat was even spannend, Hielke. Gelukkig dat je een dochter hebt, die meedenkt😊Een hele goede, mooie, ontspannen reis wens ik jullie viertjes van harte toe.
    Geniet er maar van en kom gezond weer terug😍😍
  2. Tjalling:
    30 juli 2021
    Tjonge jonge da's idd fijn dat Lonneke nog ff zo kien was om toch nog maar eens te checken of ie niet ergens anders lag. Hele fijne reis lieve peoples :-)
    Wij vertrekken maandag ook zoals het er nu uitziet richting de regen, maar da's maar voor 4 dagen wisselvallig. Mocht het te gek worden, rijden we (zonder caravan) door naar Montpellier waar we dan 3 a 4 dagen in een huis vertoeven (Airbnb) tot dat het mooi weer in op de camping ;-)
  3. Anja:
    31 juli 2021
    Hoi, ligt je e-reader misschien ook niet op de andere plank 😂 ?